2008. március 10., hétfő

Tárolás, mosás, szárítás

Az első ami számomra kiderült, hogy mindenki másképp csinálja...na jó, annyi variáció nincs, de mégis mindenki picit eltérően tárol vagy mos.

Tárolás: Van egy Ikeás átlátszó szögletes (praktikus méret, befér a pelenkázó alá) fedeles dobozom, ha jól emlékszem 22 literes. Eleinte szárazon tároltam a pelusokat, a dobozt egy nedves papírbetéttel kitöröltem, melyre előzőleg teafa olajat csöpögtettem. Egy darabig jó is volt, de egy idő után nagyon irritált a tömény teafaolaj szag ami szerintem még mosás után is érződött. Kár, pedig így nagyon egyszerű volt a tárolás is és utána csak be kellett dobálni a gépbe a pelenkákat... (lehet megpróbálom ugyanezt levendulaolajjal, hátha jobb lesz). Mostanság ecetes vízben tárolok (kb. 10 liter víz- 1dl ecet). így sokkal jobb szagúak nekem a pelusok, viszont mosás előtt ki kell csavarni és öblíteni a pelusokat...legalábbis én ki szoktam.

Mosás: Én a kb. 18 belsőmmel 3 naponta mosok (azért tartalékba van pár prefoldom is, ha valamiért többször kell tisztába tenni, mint napi 6). A pelenkát a gyerek ruháival (esetleg még a mi fehér pólóink is belekerülnek) együtt mosom 50 fokon. A mosópor 1/3-át mosószódával helyettesítem, öblítéshez ecetet használok (nem lesz ecetszaga a ruháknak). A külsőket is be szoktam tenni a gépbe mosáskor, de a köztes időkben csak kiöblítem, vagy letörlöm, ha nem pisis.

Szárítás: A pelenkák radiátor előtt pelenkaszárítón száradnak. A kushies basic belsők száradnak a leghamarabb, ezeknek elég egy éjszaka is, a popolini two size belsőket a radiátorra teszem, akkor is kell egy éjszaka vagy fél nap. A prefoldok is hamar száradnak.

10 megjegyzés:

Jucuu írta...

Én is szárazon tárolom a koszos peusokat, egy fedeles vödörben, a tetejére ragasztottam egy szivacskát, amire levendula olajat csepegtetek néha. Így valamennyire szellőznek a pelenkák, de mégsincs pisiszag a fürdőszobában. 60 fokon mosom őket, de pár havonta 90 fokon is. Ecetet nem használok öblítésnek, mivel itt annyira lágy a víz, semmi különbséget nem tapasztaltam, ha raktam is a mosógépbe. Mivel az új mosógépembe 7 kg ruha fér, így 3 naponta elég mosnom a pelenkákat. Nekem van szárítógépem, s bár sokan ellenzik a használatát, én imádom, hogy a pelenkák pihepuhán jönnek ki belőle.

Dr. Agonyos Kilán írta...

Ez a szivacsos jó ötletnek tűnik, lehet hogy kipróbálom :) Nálunk sajnos nagyon kemény a víz, így kell az ecet, na meg talán kicsit fertőtlenít is.

Laeres írta...

Judit. szívemből szóltál :) Amíg a radiátoron szárítva iszonyat kemények a pelusok, addig a szárítógépben hihetetlenül megpuhulnak. Meg minden ruha.
Egyébként tudomásom szerint az ecet nem csupán a kemény víz miatt van, hanem a pelekafertőtlenítést is elvégzi :)

Névtelen írta...

Emberek, valaki ossza már meg velem legyen kedves, hol lehet igazi pelenkaszárítót kapni! Már régóta vadászom, de vidéken találtam csak gyártót, és nem akarom postán megrendelni... Köszönöm: orsi

Márti**** írta...

Kamcsatka!

Milyen egy IGAZI pelenkaszárító????
Őszintén megmondom, én még életemben nem hallottam róla... Ez valami spéci dolog? Nincs egy képed, vagy honlap hivatkozásod róla?

Köszi, üdv.: Márti

Márti**** írta...

Kamcsatka!

Milyen egy IGAZI pelenkaszárító????
Őszintén megmondom, én még életemben nem hallottam róla... Ez valami spéci dolog? Nincs egy képed, vagy honlap hivatkozásod róla?

Köszi, üdv.: Márti

Dr. Agonyos Kilán írta...

Szia Kamcsatka!
csak most vettem észre a bejegyzésed :(
pelenkaszárító: én kaptam, egyszerű műanyag kinyitható valami. kicsire össze lehet csukni, ha meg kinyitod olyan lesz mint a képen. szerintem műanyagos vagy háztartási bolt félében lehet kapni, de azt is megkockáztatom, hogy 100 forintos boltban.

Lilla írta...

Sziasztok! Csak, mint érdekesség írom, hogy én fagyasztótáskában (keményfalú, hagyományos doboz forma) tárolom a pelusokat szárazon. Mikor elkezdtük volt otthon kettő, és az egyiket befogtam erre. Teljesen szagmentesen zár és a fiam sem tudja kinyitni, ami nem hátrány, mert a hobbija, hogy mindenben utánoz. 3 naponta mosok és az eldobható papírbetétre csepegtetem az illóolajat, hogy közben se haljunk meg a szagtól, ha kinyitjuk :)

Bányász Dorottya írta...

az anyatejes kakifoltot nekem nem sikerül kimosni, 9o fokon sem:( valami jó tipp?
előre is köszi

Impidimpi írta...

Anyatejes kaki eltüntetésére nálam az azonnali marhaepeszappanos bedörzsölés + Na-perkarbonátos áztatás hideg vagy max. langyos vízben (a foltra szórom a port). Külön-külön a két szer nem működik, csak együtt, de akkor tökéletes.