2008. október 21., kedd

Ember a termék mögött... 4.

Sári Kata, a Bambinomio hazai forgalmazója válaszolt kérdéseinkre.


- Melyik márkával foglalkozik? Mióta? Hogyan ismerkedett meg ezzel a márkával?
- Három évvel ezelőtt kezdtem az angol Bambinomio termékcsalád magyarországi forgalmazását. Ekkor volt a legkisebb gyermekem néhány hónapos. Neki már a kezdetektől mosható pelenkát vásároltunk és akkor "szerettem bele" a textilpelenkázásba. Rájöttem, hogy a hiedelmekkel ellentétben nem vesz el órákat a mosás, teregetés, nem kell kifőzni, nem kell vasalni. Rabja lettem a pelenkáknak! Természetesen ebben az időben kissé bolondnak néztek, de elhatároztam, hogy kis hazánkban is elterjesztem ezt a "divatot". Felkerestem néhány gyártót a tengeren túlon és Európában, és végül a Bambinomio cégre esett a választásom. Tetszett a hozzáállásuk, tetszett, hogy néhány év alatt egy családi vállalkozásból (egy házaspár, akik egy pelenkamosó-szolgálatnál dolgoztak), mekkora céggé fejlődött és nem utolsó sorban tetszett a Bambinomio pelenka is. 2005 végén hoztam be az első szállítmányt akkor még a hálószobában lévő gardróbszekrénybe, de az árukészlet ma már kéthelyiséges raktárban fér csak el.

- Milyen tapasztalatai vannak a magyar "felhasználókkal"?
- Mint említettem, amikor elkezdem a mosható pelenkákkal foglalkozni, még ritka madárnak számítottam. Mivel tudtam, hogy a márka eladását csak úgy lehet ösztönözni, hogy magát a textilpelenkázást, mint életformát isnépszerűsítjük, ezért létrehoztam a Babanatura web-oldalt, sok helyen (pl.kismama-klubokban) tartottam pelenka-bemutatót és egyéb helyeken népszerűsítettem a mosható pelenkázást. A szülők ha elkezdik használni a textilpelenkát rájönnek, hogy teljesen bele lehet szeretni ebbe a "tevékenységbe", amellett, hogy nem költenek el több százezer forintot, nem töltenek meg egy kukát egy hét alatt 50-100 év alatt
lebomló hulladékkal és még idejük is marad mindenre. Úgy veszem észre, - persze főleg a gazdasági mutatók alapján:) - hogy ma a három évvel ezelőttihez képest többszörösére nőtt a mosható pelenkát használók aránya! További tapasztalatom, hogy a szülők, ha még egy márka mellett le is teszik a voksukat, szeretik az újdonságot, szívesen vásárolnak egy-egy újabb
pelenkát, már csak a maguk örömére is!

- Hogyan lehetne még közelebb hozni az emberekhez a mosható pelenkát?
- Sokat tehetne a népszerűsítésért a helyi vagy a központi kormányzat, hiszen a hulladék-elhelyezés problémája nem csak az egyén felelőssége. Különböző támogatási formákkal lehetnek ösztönözni a vásárlást, ahogyan ez tőlünk nyugatabbra működik. Jómagam kíséreltem már meg beszélgetést a környezetvédelmi minisztériumban, néhány önkormányzat illetékesénél, de eddig süket fülekre leltem. A textilpelenka elterjesztésében sokat jelenthet viszont, hogy néhány hete megállapodtunk egy magyarországi mosószolgálattal, amely - a külföldön már bevált módszerrel - nap mint nap házhoz szállítja majd a tiszta pelenkákat, kezdetben csak Budapest néhány kerületében, később terveik szerint nagyobb területen is. Természetesen vannak nekem is vannak további terveim a pelenkák népszerűsítéséért, az egyik remélem 2009-ben már valóra válik, de ez még maradjon az én titkom.

Nincsenek megjegyzések: